lauantai 8. helmikuuta 2014

Meidän morsiustreeni: Tapout XT

Morsiusdieetti, morsiusbootcamp, morsiustreeni... rakkaalla lapsella on monta nimeä mutta yhteistä näille kaikille on sweating for THE dress. Ja todellakin vähintäänkin joka toinen morsian tuntuu olevan jonkinlaisella kuntokuurilla ennen häitä. Tässä asiassa me ei tietenkään haluttu jäädä pirkkoja pahemmiksi, vaan treeniä vedetään täälläkin :)

Minulla on takanani nyt (omassa mittakaavassa ainakin) melko reipas painonpudotus joka on toteutettu lähinnä ruokavaliolla, vaikka jumppaakin on silloin tällöin tehty. Uuden vuoden kunniaksi päätettiin S:n kanssa ottaa napakka niskaote ja aloittaa yhdessä hieman rankempi liikuntarääkki.

Mainoksen uhrina menin ja tilasin Tapout XT ohjelman. Suomesta ohjelmaa saa tilattua Tvinssiltä ja olen ihan Prismassakin pakettia nähnyt myynnissä. Me kuitenkin säästettiin vähän ja tilattiin omamme Amazonin kautta käytettynä. Paketin mukana ei tullut vastuskuminauhoja, mutta sellainen löytyi jo kaapista ja toinen käytiin ostamassa. Toinen kumppareista on todella suurivastuksinen ja toinen vähän turhankin löysä, näitä olisi ehkä hyvä olla useampikin eri liikkeitä varten.

Ensimmäinen viikko oli melkoista tuskaa kun reidet huusi hoosiannaa ja sängystä ylös nouseminen aamulla tuntui lihasjumin takia sulalta mahdottomuudelta. Plyo XT sai meidät kirjaimellisesti reenaamaan oksennuksen maku suussa ja Strenght&Force Upper ohjelman jälkeen tuli vielä ylläripyllärilisäbonuksena vartin Ultimate Abs vatsatreeni. Yoga XT tuntui aluksi ihanalta ajatukselta, mutta parin kokeilun jälkeen totesimme molemmat vihaavamme ohjelmaa niin paljon, että jätämme sen suosiolla väliin ihan jo senkin vuoksi että vaarana oli saada ranteet todella kipeiksi. Parin ensimmäisen viikon jälkeen treenailu alkoi jo sujua ja vaikka ohjelman aikana poikkeuksetta antaa kaikkensa, niin silloin tällöin jumpan jälkeen yllättää itsensä ajattelemasta että tässäkö tämä jo oli, olisin saattanut jaksaa vielä lisääkin.

Kolme viikon jälkeen ohjelmaan tuli hiukan muutosta ja mukaan astuivat nettikeskustelujen perusteella odotetut Buns & guns XT sekä Muay Thai XT. Näistä jälkimmänen on oma suosikkini tähän mennessä. Pääsee kunnolla potkimaan ja huitomaan. Ah, mitä aggressioiden purkua :D

Viides eli kuluva viikko on ollut treenien suhteen vähän rikkonainen. S on ollut kipeänä muutamana päivänä ja on ollut muutakin ohjelmaa, joten olemme hieman jäljessä aikataulustamme. Tänään pitäisi vielä vetää läpi Legs & Back XT joka ei kuulu meidän kummankaan suosikkeihin ärsyttävien jalkakumppareiden takia. Huomenna on vuorossa mahtava Cardio XT, kolme varttia silkkaa ilotulitusta pohkeet tulessa...

Entä ne tulokset sitten? Kyllä, mulle on tullut selvästi lihaksia. Ensimmäiseksi sen huomasin reisistä, ja nyt ojentajat ja pohkeetkin tuntuvat selvästi timmimmiltä kuin kuukausi takaperin. Ulkoisesti ei juuri muuta ole tapahtunut. Paino ei ole tippunut ja valitettavasti en ole huomannut että lihasten päältä olisi sulanut läskiäkään juurikaan pois. Mutta se fiilis kun huomaa vihdoin pystyvänsä punnertamaan ihan oikeita kunnon punnerruksia, eikä mitään tyttöversiota tai askelkyykyt eivät olekaan silkkaa tuskaa.

Musta ei ole julkisesti jakamaan mitään omia ennen&jälkeen kuvia. Pistetään kuitenkin itselle inspiraatioksi täydellisen timmin Tapout-mimmi Miesha Taten kuva ja tilaukseen samanlainen sixpack, kiitos :)

Miesha Tate



3 kommenttia:

  1. Wau! näin joskus mainoksen telkkarissa ja meno oli hurjaa! tsemppiä treeniin; lihas painaa enemmän joten uskon että tuloksia tulee!! Postaa joskus lisää aiheesta, olen ainakin itse kiinnostunut:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siellä on mukana tosi rankkoja DVD:tä ja sitten sellaisia huomattavasti leppeämpiä. Ihan mukavaa vaihtelua saa kyllä treeniin noiden kanssa. Laittelen kyllä jotain väliaikatietoja taas kun ollaan tahkottu ohjelmaa eteenpäin :)

      Poista
  2. Ajattelin ihan rapakuntoisena alottaa tapoutin,mitkähän ohjelmista olis sellasia helpoimpia näin alkuun?:)

    VastaaPoista

♥ Kiitos kommentistasi ♥

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.